Til udviklingen af budskabet foretog vi en lille brainstorm til at få nedskrevet
nøgleord der skulle dække over målgrupperne. Disse nøgleord skulle bruges til senere
at udvælge hvilken målgruppe vi ville fokusere på, og samtidig give os et grundlag for hvilke budskaber der ville være brugbare.
Målgruppeanalyse
Ny børnefamilie
- Alder: midt tyverne
- Færdiguddannede (arbejdsdygtige)
- Har små børn
- Nutidige
Virksomheder
- Interesserede i vækst
- Godt vækstmiljø
- Businessminded
Salgspunkter
Ny børnefamilie
- Pasningsgaranti
- Gode skoler
- Mange fritids og kultur aktiviteter
- Mange indkøbsmuligheder
- Rolige områder
- Både by og naturmiljø
- Tæt på København
Virksomheder
- Køge er lettilgængelig
- Tæt på København
- Kommende transportforbedringer
- Supersygehus
- Plads til udvidelse
Vi endte med at fokusere primært på "den nye familie", da denne giver flest muligheder for udvikling af siden.
Herefter udarbejdede vi vores budskab, koncept og slogan, vi kom frem til ville skabe en
interesse hos den nye familie, samtidig med at være tydelig og præcis.
Et nøgleord i vores budskab er "plads", vi ville fokusere på den plads Køge kommune har til de nyankomne.
Budskab
Køge er en kommune, der har plads til at opfylde alle interesser.
Koncept
En række billeder af forskellige interessepunkter, med silhuetter af ”din plads”
Eksempel: et billede af et fodboldhold med en af spillerne i silhuetform. Denne silhuet skal symbolisere ”din plads” til din interesse.
Dette koncept kan udvides til alle typer af interesser. En grund med en silhuet af et hus, ”jeres hus” osv.
Slogan
Plads til livet
No comments:
Post a Comment